Blog

Volg hier het laatste nieuws over online marketing en Clear Communications. Om volledig op de hoogte te blijven kunt zich ook aanmelden voor onze nieuwsbrief aan de linkerzijde van deze pagina.

  • Google lanceert eigen sociaal netwerk

    13-10-2014 - Nieuws - door Peter Boiten

    Google zou zondag zijn eigen sociaal netwerksite lanceren, genaamd Circles. Dit melden techwebsites op basis van Google onkent op Twitter dat er zondag een lancering van de netwerkdienst plaats vindt , maar niet dat de dienst niet zou bestaan. Google lanceert naar verluidt de nieuwe dienst op de conferentie South by Southwest Interactive. Deze conferentie wordt medegeorganiseerd door Google.

  • Adverteren op Twitter: 9 redenen om nú te starten

    09-10-2014 - Social Media - door Peter Boiten

    Adverteren op Twitter is sinds 2013 mogelijk in Nederland. In korte tijd is het marketingplatform van Twitter enorm gegroeid en verschijnen er steeds meer Nederlandse campagnes op Twitter. De mogelijkheden van adverteren op Twitter worden steeds geavanceerder en volgen elkaar in rap tempo op. De meest recente ontwikkeling is de lancering van het Twitter Advertising-selfserviceplatform in Nederland. In deze blog de recente ontwikkelingen op een rij en negen goede redenen waarom dit hét moment is om te starten.

  • De krachten van SEO en SEA bundelen

    02-10-2014 - CMS - door Peter Boiten

    Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt steeds vaker toegepast. Omdat de resultaten hiervan niet direct binnen een dag zichtbaar zijn, is AdWords (SEA) dé manier om snel bovenaan te komen. Het optimaliseren van de website en het gebruik van AdWords kunnen elkaar echter ook versterken.

  • Het sociale netwerk Ello is een waarschuwing voor marketeers

    01-10-2014 - Social Media - door Peter Boiten

    "Jouw sociale netwerk is eigendom van adverteerders. Elk bericht dat je plaatst, elke vriend die je maakt en elke link waarop je klikt wordt gevolgd, opgenomen en omgezet in data. Adverteerders kopen jouw gegevens zodat ze je meer advertenties kunnen tonen. Jij bent het product dat gekocht en verkocht wordt. We geloven dat er een betere weg is. (...) Wij geloven dat een sociaal netwerk geen instrument is om te misleiden, te dwingen en te manipuleren, maar een plek om banden te smeden, te creëren en het leven te vieren. Jij bent niet het product.”

  • Het bouwen van de volgende generatie van display-advertenties voor een multi-screen wereld

    29-09-2014 - Google Adwords - door Peter Boiten

    Het is waar dat mobiele apparaten een nieuw doek zijn voor adverteerders om verbinding te maken met de consument, maar het schilderen op dit doek is niet altijd gemakkelijk geweest. Veel marketeers begon met krimpende beneden hun bestaande display-advertenties voor mobiele, maar dit zorgde niet altijd voor een geweldige ervaring van de consument