Blog

Volg hier het laatste nieuws over online marketing en Clear Communications. Om volledig op de hoogte te blijven kunt zich ook aanmelden voor onze nieuwsbrief aan de linkerzijde van deze pagina.

  • 6 soorten content die iedereen moet creëren

    23-02-2015 - Nieuws - door Peter Boiten

    Je kunt prachtige artikelen en killer blogs schrijven als onderdeel van content strategie maar het is volgens Arnie Keunn, CEO van Vertical Measures, efficiënter en effectiever om meerdere typen content te creëren en die aan te bieden aan verschillende doelgroepen. De volgende zes vormen van content kun je hierbij overwegen.

  • Hoogtepunten Google AdWords 2014 en voorspelling 2015

    13-02-2015 - Nieuws - door Peter Boiten

    Ieder jaar voegt Google honderden nieuwe mogelijkheden toe aan AdWords. Maar van welke features gaat het marketingintellegence hart sneller kloppen? En wat zijn de verwachtingen voor 2015? Hier onder volgt een overzicht van de hoogtepunten van AdWords in 2014 en een voorspelling voor dit jaar.

  • Google Analytics rapportage verrijken?

    07-02-2015 - Nieuws - door Peter Boiten

    Vervang je incomplete of verouderde Analytics script of tag manager container door de volgende tag manager container. Hij is relevant voor bijna iedere website!

  • Meer nieuwsbrief aanmeldingen? We geven 10 snelle tips!

    04-02-2015 - Nieuws - door Peter Boiten

    Om klanten te werven en te behouden is e-mail nog steeds het krachtigste kanaal. Een nieuwsbrief via de e-mail genereert meer bezoekers naar je webshop en dit leidt tot meer omzet en meer klanten. Maar hoe kom je aan die e-mailadressen? Hieronder volgen een aantal tips.

  • Gebruik jij een van de top-5 tekst blunders voor je website?

    30-01-2015 - Nieuws - door Peter Boiten

    Als je online klanten wil aantrekken kun je er eigenlijk niet omheen: je zult je moeten verdiepen in het schrijven van verleidende webteksten. Het gebruiken van de juiste teksten kan het gedrag van websitebezoekers veranderen en hen transformeren van bezoeker naar klant. Een webtekst is eenvoudig aan te passen en je bent dus vrij om te experimenteren. Je kunt snel ontdekken wat wel- of juist helemaal niet werkt voor jouw bedrijf. Heb je de juiste manier al gevonden? Of zorgt je webtekst er juist voor dat de verkoop tegenvalt? We noemen hieronder de vijf meest voorkomende tekstblunders.

  • Website optimalisatie - het bepalen van realistische targets

    23-01-2015 - Web analytics - door Peter Boiten

    Om een webshop beter te maken moet er eerst bepaald worden wat slecht en wat goed is. Het gaat in dit geval om in welke mate een webshop moet/kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. Welke waarden geven inzicht in het succes van een webshop? En waar moeten deze waarden mee worden vergeleken? Met de volgende informatie kun je zien hoe je webshop ervoor staat en welke verbeteringen er aangebracht kunnen worden.

  • Het effectief gebruiken van AdWords meldingen

    22-01-2015 - Google Adwords - door Peter Boiten

    Google vindt het steeds vaker noodzakelijk om AdWords meldingen te delen met gebruikers. Deze meldingen zouden moeten bijdragen aan het verbeteren van het account, echter moeten deze wel kritisch bekeken worden. In dit artikel vind je toelichting op veelvoorkomende AdWords meldingen; wat moet je doen met welke meldingen en welke meldingen kun je het beste negeren?

  • Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie

    11-11-2014 - Web analytics - door Peter Boiten

    Global DMA publiceert resultaten van een internationaal onderzoek naar de rol, inzet en invloed van data-driven marketing en advertising.

  • Testen binnen e-mail marketing: niet alles is wat het lijkt.

    11-11-2014 - E-mail Marketing - door Peter Boiten

    Het leukste aspect van e-mail marketing? Je kunt alles meten! Achterhaal de interesses van je doelgroep, analyseer gedrag en doe gerichte tests.

  • Google Nederland verwijdert 10.640 resultaten op verzoek

    13-10-2014 - Nieuws - door Peter Boiten

    Google heeft in Nederland 10.640 url's uit de zoekresultaten verwijderd onder het nieuwe recht om vergeten te worden. Dat maakt de zoekgigant bekend in het transparantierapport dat elk kwartaal verschijnt.