Blog

Volg hier het laatste nieuws over online marketing en Clear Communications. Om volledig op de hoogte te blijven kunt zich ook aanmelden voor onze nieuwsbrief aan de linkerzijde van deze pagina.

  • De mogelijkheden van adverteren op Social Media

    01-07-2015 - Social Media marketing - door Peter Boiten

    De populariteit van het adverteren op Social Media is de laatste jaren sterk toegenomen. Dat het adverteren via Social Media zo is toegenomen de laatste jaren is niet vreemd aangezien miljoenen Nederlands dagelijks gebruik maken van deze kanalen. Grote kans dat u ook uw doelgroep kunt bereiken via Social Media. Grote kans dat ook uw doelgroep gebruikmaakt van onder andere Facebook en Twitter. Lees meer over de advertentiemogelijkheden op deze platforms en bereik uw doelgroep naast uw website ook via Social Media kanalen.

  • Het inzetten van Google Remarketing

    22-06-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Met Google Remarketing kun je de bezoekers bereiken die jouw webshop al eens eerder hebben bezocht. Door het inzetten van een remarketing-campagne kun je met jouw product of dienst onder de aandacht blijven bij deze twijfelaars. Potentiële klanten die jouw webshop hebben bezocht, zijn over het algemeen geïnteresseerd in jouw producten en diensten. Het is slim om je marketinginspanningen juist op deze ‘warme’ groep te richten.

  • Vier belangrijke online marketingstrategieën voor webshops

    16-06-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Om geld te verdienen met je webshop, is verstandig om een marketingcampagne te starten. Immers, zonder een goede online marketing strategie wordt de webshop hoogstwaarschijnlijk geen succes.

  • Webshops willen meer inzetten op online marketing

    08-06-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Nederlandse webshops besteden gemiddeld zo'n 10 uur per week aan online marketing. In de toekomst willen de meeste webshops online marketing verder inzetten en verbeteren.

  • Affiliate marketing geschikt als marketingstrategie voor het verhogen van uw omzet

    08-06-2015 - Affiliate Marketing - door Peter Boiten

    Affiliate marketing wordt reeds door vele bedrijven ingezet binnen de marketingmix om het online bereik te vergroten en conversies te verhogen. Lees snel meer over hoe affiliate marketing kan leiden tot meer omzet van uw webshop.

  • Behoud uw goede positie in Google met een nieuwe website.

    27-05-2015 - Zoekmachine marketing - door Peter Boiten

    Had uw oude website een hoge positie in Google en wilt u hiervan ook profiteren met uw nieuwe website? Lees snel hoe dit gerealiseerd kan worden.

  • Vijf belangrijke instellingen voor Google Analytics.

    21-05-2015 - Web analytics - door Peter Boiten

    Google Analytics is een must-have tool voor webmasters om inzicht te krijgen in de prestaties van een website. Zorg er met deze tips voor voor dat de instellingen van het Google Analytics account goed worden geïmplementeerd zodat u optimaal gebruik kunt maken van de kansen en mogelijkheden die het webstatistiekenprogramma biedt.

  • Google geeft websites die mobiel-vriendelijk zijn voorrang in zoekresultaten.

    22-04-2015 - Mobile marketing - door Peter Boiten

    Google heeft een belangrijke wijziging doorgevoerd in de zoekmachine. Websites die niet goed op mobiele apparaten werken, worden minder prominent weergegeven in de zoekresultaten wanneer er met een mobiele telefoon wordt gezocht.

  • Zet uw facebook bezoekers aan tot actie!

    06-03-2015 - Social Media - door Peter Boiten

    Zet bezoekers van uw Facebookpagina aan tot actie met de call to action knop. Lees meer over het toevoegen van deze actieknop. U kunt bezoekers bijvoorbeeld direct contact laten opnemen, een video laten bekijken of u kunt ze direct naar uw app leiden. Via de actieknop van Facebook kunt u bovendien bijhouden hoeveel mensen op de knop hebben geklikt.

  • Maak iets positiefs van nieuwsbriefafmeldingen!

    23-02-2015 - Nieuws - door Peter Boiten

    Nieuwsbrieflezers zeggen veel, bewust of onbewust. Je krijgt namelijk bij het verzenden veel responsdata terug zoals inschrijvingen, profielverrijkingen, afmeldingen en directe reacties. Afmeldingen worden vaak als negatief ervaren maar als e-mailverzender kun je hier ook veel van leren. Aan de hand van een aantal voorbeelden leggen we uit hoe je afmeldingen kunt vertalen naar waardevolle feedback. Feedback waarmee je je nieuwsbrief kunt optimaliseren.