E-commerce

  • Tips voor online adverteren in België

    01-10-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Voor Nederlandse webwinkeliers is entree op de snel groeiende Belgische markt voor e-commerce een interessante optie. Het is echter wel belangrijk om op een aantal zaken te letten bij het online adverteren in België zoals bijvoorbeeld het taalgebruik.

  • Forse omzetstijging voor webwinkels

    28-09-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Consumenten hebben in de eerste zes maanden van 2015 voor bijna €8 miljard aan online producten en diensten uitgegeven. De forse omzetstijging zal er naar verwachting dit jaar onder andere voor zorgen dat er meer online webwinkels zullen zijn dan fysieke winkels. Hierdoor is er een stijgende vraag naar goed personeel voor webwinkels.

  • E-commerce doet het goed in België met een kwartaalomzet van €2 miljard.

    21-09-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    In België hebben consumenten in het tweede kwartaal van 2015 voor bijna €2 miljard uitgegeven op het internet. Hierdoor is e-commerce goed voor 14% van alle bestedingen in België.

  • Google shopping steeds interessanter als advertentiekanaal voor webshops

    15-09-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Google Shopping is een winkeliersplatform van Google waarbij op productniveau geadverteerd kan worden. Gebruikers van Google Shopping kunnen eenvoudig producten, prijzen en aanbieders met elkaar vergelijken. U betaalt alleen voor een productadvertentie als hierop wordt geklikt.

  • Tips om de usability voor mobiele gebruikers van webshops te verhogen

    23-07-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Het belang van een webshop die geschikt is voor mobiele gebruikers is sterk toegenomen. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon bij het kopen van producten.

  • Het inzetten van Google Remarketing

    22-06-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Met Google Remarketing kun je de bezoekers bereiken die jouw webshop al eens eerder hebben bezocht. Door het inzetten van een remarketing-campagne kun je met jouw product of dienst onder de aandacht blijven bij deze twijfelaars. Potentiële klanten die jouw webshop hebben bezocht, zijn over het algemeen geïnteresseerd in jouw producten en diensten. Het is slim om je marketinginspanningen juist op deze ‘warme’ groep te richten.

  • Vier belangrijke online marketingstrategieën voor webshops

    16-06-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Om geld te verdienen met je webshop, is verstandig om een marketingcampagne te starten. Immers, zonder een goede online marketing strategie wordt de webshop hoogstwaarschijnlijk geen succes.

  • Webshops willen meer inzetten op online marketing

    08-06-2015 - E-commerce - door Peter Boiten

    Nederlandse webshops besteden gemiddeld zo'n 10 uur per week aan online marketing. In de toekomst willen de meeste webshops online marketing verder inzetten en verbeteren.