Hoger in Google steeds belangrijker voor bedrijven 24-08-2015 - E-business - door Peter Boiten

Tegenwoordig is hoog scoren in Google erg belangrijk voor ondernemers en hun bedrijven. In dit artikel gaan we daar verder op in en geven we daarom een paar tips om hoger in de zoekmachine van Google te worden weergegeven.

 

Het verschil tussen gratis en betaalde zoekresultaten in Google

Google kent verschillende types zoekresultaten. Zo heb je bijvoorbeeld de gratis (organische) en betaalde zoekresultaten. Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine die naar voren komen op basis van relevantie en autoriteit. De kwaliteit van de de gratis weergegeven zoekresultaten is dusdanig hoog dat ze een toppositie in Google hebben verdiend. De betaalde zoekresultaten vinden hun oorsprong uit Google AdWords, het advertentieprogramma van Google. Met AdWords biedt u zelf een bedrag voor de weergave van uw advertentie. Het voordeel van Google AdWords is dat u een doelgroep bereikt die al op zoek is naar uw product of dienst.

 

Relevante zoekwoorden bepalen en pagina’s optimaliseren

Bepaal de meest relevante zoekwoorden voor uw website. Voor het bepalen van relevante zoekwoorden kunt u het hulpprogramma van Google gebruiken. Optimaliseer vervolgens de pagina’s op uw website voor bepaalde onderwerpen door middel van zoekmachine optimalisatie. Zorg voor een relevante website door bezoekers te voorzien van unieke en relevante content.

 

SEO tips: vul META-descriptions en de title tag in

Hoewel META-descriptions niet meetellen voor de Google Ranking zijn ze toch belangrijk. De META-description is een onderdeel van HTML en beschrijft de inhoud van de webpagina. Met een goed CMS-systeem kun je deze beschrijving eenvoudig toevoegen zonder over HTML-kennis te beschikken. Uw belangrijkste zoekwoord(en) kunt u vermelden in de META-description. De META-description moet uiteindelijk een mooie zin worden die ervoor zorgt dat mensen meteen doorklikken naar uw website. De lengte van de META-descripiton is maximaal 156 karakters, voor mobiele toestellen geldt een maximale beschrijving van 110-120 karakters. Is de beschrijving langer, dan breekt Google de zin af. Vul ook de title tag in en zorg ervoor dat deze ook is voorzien van uw belangrijkste zoekwoord(en).

 

Hulp nodig om hoger in Google te komen?

Clear Communications helpt u graag om met uw website hoger in Google te komen. Door onze jarenlange ervaring met online marketing hebben we veel ervaring en kennis vergaard over onder andere de werking van zoekmachine optimalisatie, Google AdWords en webontwikkeling. Voor een vrijblijvende analyse van uw website kunt u contact opnemen via ons contactformulier. Wij helpen uw graag om uw doelen te realiseren.

Reacties

  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen