Het belang van een responsive website 27-07-2015 - Conversie optimalisatie - door Peter Boiten

Er zijn nog steeds vele website die niet goed werken op smartphones of tablets. Met het toenemende gebruik via (mobiele) apparaten is dit nauwelijks voor te stellen. Als je een nieuwe website maakt dan is het belangrijk om te kiezen voor responsive webdesign. 

 

Wat is een responsive website?

Responsive webdesign is een van de meest gebruikte termen in de online branche van het afgelopen jaar. Met een responsive website wordt de content en layout aangepast aan het scherm waarmee de bezoeker de website bekijkt. Dit kan een desktop monitor zijn, een tablet of een smartphone. Er wordt 1 website gebruikt waarvan de layout zich aan de resolutie van het beeldscherm aanpast. Er hoeft dus niet meer ‘gezoomd’ te worden. Met een responsive website is het is niet meer nodig om javascript of ingewikkelde apparaatdetectie te gebruiken. 

 

Waarom een responsive website? 

Er komen steeds meer verschillende beeldschermresoluties. Een goede weergave van de website op al deze schermen is een belangrijk punt bij de ontwikkeling van een website. Door goed over het ontwerp van de website na te denken, creëer je een professionele website die functioneel is voor de bezoekers. Op deze manier krijgen bezoekers een optimale gebruikservaring. Niet alleen is het mogelijk dat er met een responsive website meer bezoekers naar de website komen, ze blijven langer en de kans is bovendien groter dat zij overgaan tot actie. 

 

Belangrijke punten voor een responsive webdesign:

  • Een goede laadtijd
  • Heldere navigatie en structuur
  • Scherpe weergave van afbeeldingen
  • Heldere doelstellingen/Conversies

 

Responsive webdesign door Clear Communications

Clear Communications informeert graag over de mogelijkheden met betrekking tot het ontwikkelen van responsive webdesign. Neem contact op via telefoonnummer 050-2110366 of stuur een bericht via ons contactformulier. 

Reacties

  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen